Skip to main content

im a blogger? erkkk!

Assalamualaikum dan hai semua.

hyee guyssss! And tak lupa jugak hye kepada yang sedang bercuti midsem sekarang ni hihi eh tapi ada ke? Sebab ingatkan fpg je yang tengah cuti, yela kitaorang kan uniks+peliks. Orang cuti, kita ke kampus. Orang ke kampus, kita ke kampus lagi. Orang cuti lagi, dan kita masih ke kampus. Orang balik dari cuti... haaaaa, baru la kitaorang start cuti! Ayuhhh ke kl sentral! Ahahahahahaha Sebab tu bila aku cuti, aku malas nak tanya kat group ws sekolah "sapa cuti sekarang? jom jumpaa jom!", sebab aku tau depa semua tengah ada dalam class dengar lecture. Takpayah bazir masa dan tenaga untuk ws depa, check ig story dengan ws story pun dah tau dahhh hmm... apa lagi kita? goyang kaki je la or study hekhekhek ;p. Minggu depan ada 2 paper lagi whoot whott! Sambil2 study.. nak rileks jap, tulis blog hahaha yela laptop dah depan mata.. tangan aku pun dah macam nak menari2 je nak taip. Maka terhasil la post demi post ehehe






Kalau nak tau, aku dah lama dah tulis blog sebenarnya. Mula pada zaman fatin liyana, irine nadia tengah hot, adik kecik ni pun nak jugak cuba untuk berkecimpung dalam dunia blogger ehehe. Alaaaa tulis pun pasal tahhapahapaa tahhh ;p Ada ke patut aku blog pasal aku tak puas hati aku beli ayam kfc tapi saiz ayam tu kecik. Huk aloh! mu ni, nak gocoh pi jumpa tokey la. Aahaha Loser do kalau aku throwback blog aku zaman sekolah dulu. Kalau aku sebagai orang dewasa sekarang haha, aku akan cakap 'hmm kasi je la 'can' kat budak ni... nak jugak buat blog hmm'. Tapi kan sebenarnya ada banyak faedah kalau ber-blog ni even kalau hang jadi blogger macam aku ni.. sekejap tuliss, sekejap berhenti sekejap aktif sangat pulak, sekejap tudiaaa setahun menyepi rip blog hahaha

1. Post untuk kenangan

Selalunya aku akan post pasal apa aku buat, ke mana aku pi, kawan2 dan family dan tak lupa jugak perihal sekolah dan universiti. Tapi takde la setiap apa yang aku buat tu, aku akan post. Agak laaaaa.. i need some privacy mann. Nanti masa dah habis belajar, masa kerja nanti boleh la throwback apa aku buat masa belajar ahahahaha Adakah aku ni mahasiswi yang menikmati dan mengguna masanya dengan baik atau sebaliknya? wahhh gituwwww ;p

2. Release stress

Sambil2 stress study dental yang tak sanggup aku nak cerita kat korang, takut boleh pengsan pulak. Kann berfaedah kita menulis blog hahaha yela kalau kadang-kadang aku keluar gak pi makan luar, tapi kalau selalu sangat... hmm koyak gak ahh (nangisssss)
Boleh tak aku nak bawak usim ni dekat taiping? Senang sikit nanti kalau nak makan, boleh balik rumah sat.... jimattt hekhekhek ;p

3. Throwback gambar atau post (kalau tak delete lagi) zaman dulu

Serius wehhh benda ni paling lawak haha. Ada 2 pilihan je sebenarnya, sama ada hang sanggup ke tak untuk throwback. Gilaa ahh nak throwback post paling aku tak sanggup sebenarnya.
Tapi kadang-kadang release tension gak la bila gelak kat post diri sendiri masa zaman sekolah dulu.

p/s: ingat nak throwback gambar zaman sekolah dulu, tapi tak boleh wehhh tak bolehh.. kena bahan kang aku nanti adehh

4. Boleh spam gambar banyok2 tanpa orang marah or orang unfollow

Yeayyy paling aku sukaa!! Tak payah aku pikir 'eh gambar ni ke gambar tu?'. Ahhh upload je semua gambar! Hahaha
Jimat space dalam henset. kehkehkeh ;p
Tapi mesti ah yang menutup aurat hmm kome ni -__-

5. Latihan tulis karangan bm whahahaha!!

Tapi bukan dekat blog aku laa hehe ;p Boleh rujuk blog lain untuk sebagai contoh. Jangan sampai aku berpuisi dalam blog ni haaa! Eh aliya, berhenti berangan! Hang bukan A. Samad Said, Osman Awang.. mahupun Aisyah Aziz (haha). Niat di hati nak jadi dentist+sasterawati, kecoh pi beli buku 'Kapal van der wick'. Baru baca satu mukasurat..... nak tau apa jadi? Tidooo Zzzzzzz..... senyap semua, sasterawati tengah tido ;p

Bye2!

Signing off,
Asyumo
 

Comments

Popular posts from this blog

A little bit about orientation usim nilai!

Assalamualaikum and hello everyone P/s: I wrote this post 2 weeks ago (plus minus) during i was still in nilai I know it is been a while since I posted the last post in this blog. Kind of busy with first year orientation in usim nilai since I joined the programme as a facilitator. Takde la busy mana sangat pon, haish akak faci ni acah je lebih kehkehkeh! The orientation is held in nilai for 5 days included with meeting on last monday. After that (on saturday), all of the dental students will be headed to pandan indah included us (aku, cuna, hani, muaz, arep). Then continue with orientation in pandan on saturday and sunday. Pungpangpungpang settle everything, orentasi, angkut barang ke rumah, kemas, check in gv and etc (I will update soon in other post about orientation pandan in sha Allah kalau ngak busy yaa!). Then, class will be started on the next monday with operative techniques (oh em gee what's that!!! ). Ya ampunn ngakk ada cuti dong kayak ginii, aku itu butu

Reviewing books!

Assalamualaikum and hello everyone Today I am going to make a post about book review. Although I dont not read that much amount of books like a bookworm, but sometimes I still do during my freetime. Normally, the book that I would choose is based on the author, title, colour of the cover and has good reviews. I rarely choose a book because of publisher or influenced by friends. Have been happened once, I subsequently felt so disappointed and urghhhh...(nevermind, just ignore). So here are four books that I decided to review and all of it are my favourites. Lets get started! 1.   Aku Budak Medik 1.0 This image is from google.com hiks! The first book is Aku Budak Medik 1.0, written by several malaysian medical students and arranged by Dr. Fahd Razy. There are among them that study in Egypt, India and around Malaysia. Oh ya, there is one among the authors is from usim (if I am not mistaken) hehe #proudmoment. So basically, those medical students write a short story abo

Making dadih!

Assalamualaikum and hello everyone Last night I had a project in the kitchen. I was joined by my little brother, Ilham since he had completed with his homework We were making dadih!! It is stawberry dadih specifically. Actually I decided to make dadih two weeks before and the aim is to sell to my brother's classmates. But you know.... procastination brought us until last night wuuuwu ;p. Dont make procastination take over you guys! So here is how we made it ;D List of ingredients 1. Dadih 2. Sugar 3. evaporated milk 4. water Done with the ingredients. Lets get started! First and foremost, we need to pour over 3000ml of water in the pot. Also add up with 100gm of sugar and 400ml of evaporated milk. Then stir them and let them boiled for a few minutes. You guys might be curious with 100gm at first....or am I the only one? huhu. At first I was like, "100gm? g stands for what? Giga, Mega, kilo.....g?" Hahahaha tu la pasal bila belajar tak bersunggu