Skip to main content

Being a second year dental student

Assalamualaikum dan hi semua

Lama tak update blog guysss! Im back! Sekian lama tau aku tunggu rumah ada wifi, alhamdulillah yes! (sebenarnya dah ada lebih kurang 2 minggu dah.. acah je ni ;p) Walaupun kadang2 line internet ni, dia punya level sama macam siput sedut jugak ergh sabar je aku. Lagi2 bila nak buat benda2 ilmiah jawab tutorial jawab kuiz, punya tunggu nak dekat setengah jam untuk log in masuk goals. Tu baru nak log in masuk tau, belum mula jawab lagi (nangissssss). Lagi satu jam nak habis masa untuk jawab kuiz, "haish tak leh ni, dah la semua orang kata soalan susah" Terus aku ke rumah sebelah hekhekhek. Thanks warga rumah sebelah hihi terutamanya teku, zatil and ciksan!

Tapi bila benda lagha bukak youtube layan lagu sufian suhaimi, bukak ig, bukak facebook.... mak aii laju kemainn. Memang tiptop ah internet masa tu, iwish pun boleh kalah. Kalau aku click je icon ig, terus terbukak.. takde pun loading2. Masa yang paling sesuai untuk stalk crush hahaha (tipu jeee manada ;p). Data dalam henset pun still lembab terukssss huwhuw.

September dah lepas dan sekarang 1 oktober dah. Ya ya ya I know right, dah hampir sebulan tapi kan aku rasa sekejap je masa berlalu. Bermula dengan orentasi nilai, orentasi pandan, class, lab, class, lab, class, lab, class, lab, class dan lab lagi dan seterusnya. Sila anggap 'seterusnya' tu masih class dan lab, bukan times square kehkehkeh. Masuk tahun 2 ni makin banyak aku masuk dan spend masa dekat lab. Pagi lab, tengahari lab, petang lab.. sampaikan kalau lab tu bukak malam, malam pun kami nak pi lab ahaha. Waktu rehat pun masih di lab cer bayangkan. "Sekarang pukul 12.30pm, okay sempat lagi ni!", ambil henset, buku log, pen, dental tools..... oh ya, jangan lupa sarung dan butang lab coat kemas2. Dan ayuhh ke tingkat 16! Haaaa gituww punya la bajet macam cool kan. Tapi realitinya, "wehh saniah, nak pi lab ke? jom3 aku nak ikut!" (Pakai lab coat sambil berjalan, sambil tangan cari buku log dalam beg)

Kiranya kalau disuruh pilih antara lab dengan cafe, confirm aku pilih lab. Aku jejak cafe tu waktu pagi je. Waktu lain tak sempat. Baru lebih kurang sebulan dah macam ni...
Yang pastinya the more hectic life is when we are in clinical years, Allahuu semoga warga toothsmith dipermudahkan sentiasa. Ameenn!



Sementara tunggu air dimasak? ke dijerang?. Hahaha apa ke pelik sangat bm aku ni. First time aku rasa nak masak air lama gila nak mamps.



Sebelum masuk lab, harus la berposing dulu #neelofatoothsmith hahahaha

Selain tu dalam masa sebulan ni jugak kitaorg sangat la busy mencari gigi. Haaa ya ya kalau orang yang bukan bidang pergigian, korang akan rasa lawak sangat.. apa hal la pulak nak kena cari gigi, gigi betul pulak tu tapi kitaorg serius hokayyy!! Mencari gigi adalah perkara yang sangat penting buat masa sekarang. Susah gila aku nak cari gigi terutamanya gigi 16 dan 26. Bayangnya pun wa tarak nampak woo! Kadang2 tu rasa macam nak cabut je diri sendiri punya gigi hahaha the struggle is so real.






Terima kasih warga toothsmith, senior2 dan klinik2 yang memberi/menderma gigi kepada saya hehe! Alhamdulillah lengkap dan tolong doakan dr terima! Aaaaaaaaaaaaaaaaa!!
Fyi, 2 gambar di atas bukanlah milik aku sebab aku memang takde masa nak tangkap gambar. Haritu ada melakukan percubaan tapi fail dan pikir kenapa la diri ini tak kreatif langsung bab2 tangkap gambar ni. Mohon jangan masukkan aku unit multimedia kalau taknak gambar rosak. Ahahahaha
Btw thanks pipop sedekahkan gambar hiksss!

Ok bye2


Signing off,
Asyumo


Comments

Popular posts from this blog

A little bit about orientation usim nilai!

Assalamualaikum and hello everyone P/s: I wrote this post 2 weeks ago (plus minus) during i was still in nilai I know it is been a while since I posted the last post in this blog. Kind of busy with first year orientation in usim nilai since I joined the programme as a facilitator. Takde la busy mana sangat pon, haish akak faci ni acah je lebih kehkehkeh! The orientation is held in nilai for 5 days included with meeting on last monday. After that (on saturday), all of the dental students will be headed to pandan indah included us (aku, cuna, hani, muaz, arep). Then continue with orientation in pandan on saturday and sunday. Pungpangpungpang settle everything, orentasi, angkut barang ke rumah, kemas, check in gv and etc (I will update soon in other post about orientation pandan in sha Allah kalau ngak busy yaa!). Then, class will be started on the next monday with operative techniques (oh em gee what's that!!! ). Ya ampunn ngakk ada cuti dong kayak ginii, aku itu butu

Reviewing books!

Assalamualaikum and hello everyone Today I am going to make a post about book review. Although I dont not read that much amount of books like a bookworm, but sometimes I still do during my freetime. Normally, the book that I would choose is based on the author, title, colour of the cover and has good reviews. I rarely choose a book because of publisher or influenced by friends. Have been happened once, I subsequently felt so disappointed and urghhhh...(nevermind, just ignore). So here are four books that I decided to review and all of it are my favourites. Lets get started! 1.   Aku Budak Medik 1.0 This image is from google.com hiks! The first book is Aku Budak Medik 1.0, written by several malaysian medical students and arranged by Dr. Fahd Razy. There are among them that study in Egypt, India and around Malaysia. Oh ya, there is one among the authors is from usim (if I am not mistaken) hehe #proudmoment. So basically, those medical students write a short story abo

Making dadih!

Assalamualaikum and hello everyone Last night I had a project in the kitchen. I was joined by my little brother, Ilham since he had completed with his homework We were making dadih!! It is stawberry dadih specifically. Actually I decided to make dadih two weeks before and the aim is to sell to my brother's classmates. But you know.... procastination brought us until last night wuuuwu ;p. Dont make procastination take over you guys! So here is how we made it ;D List of ingredients 1. Dadih 2. Sugar 3. evaporated milk 4. water Done with the ingredients. Lets get started! First and foremost, we need to pour over 3000ml of water in the pot. Also add up with 100gm of sugar and 400ml of evaporated milk. Then stir them and let them boiled for a few minutes. You guys might be curious with 100gm at first....or am I the only one? huhu. At first I was like, "100gm? g stands for what? Giga, Mega, kilo.....g?" Hahahaha tu la pasal bila belajar tak bersunggu